Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Vertex Color Painting

Javában zajlik a harmadik Ninja Camp, ahol az elvetemült Unity fejlesztők szabadon garázdálkodhatnak a kódban, ebből általában jó dolgok sülnek ki, az átláthatóbb szkript editor felülettől kezdve a a Linux alatti Firefox böngésző Unity oldali támogatásáról.

A nap újítása a Vertex color painting, nincs is szó rá, tanuskodjon a videó.

0 Tovább

FPS alapok - 1

Az FPS, azaz first person shooter napjaink egyik legnépszerűbb játéka, elég csak a Battlefield sorozat, vagy a méltatlanul szétcseszett Call of Duty-ra gondolnunk. Persze a masszív multira kihegyezett játékokon kívül létezik egy rahedli egészen jó sztorival rendelkező gamma, ami rendkívül akciódús játékmenettel és látványvilággal párosul. Na ez az a három dolog, amit nektek kell kitalálni. Minden máshoz ott a Unity. Fps alapok.

0 Tovább

Stressball

Van, amikor szükség van az ihletre, vagy épp egy hosszas számítás végére várunk a gép részéről. Persze lehetne hasznosabb dolgokkal is eltölteni az időt, de minek, ha a program közvetlenül tartalmazza az idő elütésére szolgáló legidiótább alkalmazást.

0 Tovább

Unity a GDC 11-en

Azért vicces, ahogy a bazi nagy táblagépen vadul nyomogatják a felszínt...

0 Tovább

Segítség a világból - 1

Egy ingyenes programnak van egy hatalmas előnye: a rajongók legtöbbször ingyen és bérmentve megosztják tapasztalatikat, vagy hogy épp mivel szoptak és hogy hogyan ne fussunk bele ugyanabba a hibába.

Ugyan a Unity oldalán minden információ fent van, a kis finomságokat csak tapasztalatok útján szerezhetjük meg. A leghatásosabb tanulás mindenképp a video tutorial, amit a világ legnépszerűbb videómegosztó portálján számtalanul találunk. Ezekből csemegézek most.

TornadoTwins - ők azok, akik elindítottak a Unity útján, aztán átmentek pénzkeresőbe, azóta nem bírom őket. A kezdőknek szóló anyagaik viszont remek kiindulópont. http://www.youtube.com/user/TornadoTwins

BurgZergArcade - az egyik legaktívabb Unity instruktor a Youtube-on, minimum hetente rakja fel a videóit, jelenleg rpg-t készít. Egyetlen "probléma" vele kapcsolatban, hogy C#-ben programoz, én meg vén pöcs vagyok átállni, meg az agyam is leves... http://www.youtube.com/user/BurgZergArcade

Wildgostone - remek tutorial-okat gyártó alak, aki ráadásul saját oldalt vezet a http://www.unity3dstudent.com oldalon. Sajnos nem túl aktív, az utolsó oktatással kapcsolatos videója egy hónappal ezelőtt került ki. http://www.youtube.com/user/willgoldstone

Infiniteammoinc - habár néha érdekes irányból közelítik meg a dolgokat, tőlük is lehet hasznos szkripteket ellesni. http://www.youtube.com/user/infiniteammoinc

0 Tovább

Van, ami pofonegyszerű

Ha bárki úgy gondolja, hogy már késő megtanulni 3D-s alkalmazásokat készíteni, bezony téved. A mai világban megvan az a hatalmas előnyünk, hogy az ilyen programokat úgy próbálják elkészíteni, hogy még a nagyon egyszerű emberek, mint én, is meg tudják érteni a dolgok lényegét.

Szándékosan nem írtam játékot. A Unity egy 3D game engine, ennek ellenére nem szükséges játékot készíteni, lehet az oktató jellegű alkalmazás, vagy akár egy egyszerű demo. Persze a fő erőssége az interaktív szórakoztatás, és az előre legyártott elemei mind egy számítógépes játék kellékei.

Jó hír, hogy az SDK (software development kit) nemcsak Windows alá, hanem Macintosh-ra is elérhető hála a Unity multiplatform jellegének. A 400 megás telepítőt pár kattintással telepíthető, majd azonnal kezdődhet a fejlesztés, bár előbb jobb megismerkedni a kezeőfelülettel.

Aki valaha kicsit is találkozott hasonló programmal, sok elemet ismerősnek fog találni.

A Unity kezelőfelülete elég minimál design-os, leginkább a tab-ok mögé rejti a több tartalmat. A játék szerkesztésében legfőbb társunk a Scene nézet lesz, a teszthez pedig a Game fülre kell kettintani. Míg a Game ablakban a szerkesztés fázisában nem tudunk belenyúlni, addig a tesztfázisban a statikus elemeket bármikor lehet módosítani a Scene ablakban, ezért is érdemes a két ablakot egymás mellé vagy alá helyezni. A másik három igen fontos felület a Project, Hierarchy és az Inspector felület lesz. A Project ablakban a felhasználható elemek találhatóak (Flash-ben leginkább a Library-hoz hasonlít), a Prefab-októl kezdve a textúrákon keresztül a scriptekig mindent itt találunk. A Hierarchy ablak tartalmazza az adott jelenetben (Scene) található elemeket. Az Inspectorban pedig az elemek tulajdonságaiban turkálhatunk, itt adhatunk az objetumhoz plusz tulajdonságot.

A Scene-en található elemekhez négy, de inkább három eszközzel nyúlhatunk hozzá, amik a bal felső sarokban érhetőek el. A kézzel tulajdonképpen csak mi mozgunk a térben. A Move eszközzel az xyz tengelyek mentén mozgathatjuk a térben, a Rotate eszközzel elforgathatjuk, a Scale eszközzel pedig átméretezhetjük az objektumot. Ezeknek természetesen gyorsbillenytűk könnyítik meg a használatukat, sorrendben q-w-e-r.

A szerkesztő felületen a navigáció hasonló a Maya-Softimage-3DsMax navigációjához. A térben az Alt + bal egérgombbal lehet forgatni a kamerát, az Alt + középső egérgombbal tengelyirányban mozgunk, az Alt + jobb egérgombbal vagy az egér görgőjével pedig közeledni vagy távolodni tudunk az objektumoktól. Fontos még megemlíteni az F billentyűt, ami a jelenetben kijelölt objektumra fókuszálja a kamerát.

Nos, ez még csak a kezelő felület volt, a fun csak ezután következik.

0 Tovább

Interstellar Marines - Deadlock hamarosan

2005-ben, amikor olyan fps-ek jöttek a világra, mint a Call of Duty 2, a Battlefield 2, vagy a SWAT 4, bemutatkozott videón egy sci-fi fps, ami az élethű mozgásaival és egy Űrodüsszeiás érzéssel nyerte el a tetszésemet. Csak évekkel később jöttem rá, hogy átkúrtak a palánkon.

0 Tovább

Miért Unity?

Egyáltalán miért készítsünk játékot, vagy játékhoz hasonló alkalmazást? A kérdés adott, nem szükséges. Elmondom az én történetem.

Kezdetben ott volt az első számítógépem. Jól megcsodáltuk a Windows 98-at, de erősebb gép híján nem igazán volt mit vele tenni. Aztán később meegvettük az első nyomtatónkat. Igen, lehetett vele nyomtatni. Logikus lépés volt, hogy a következő dolog, amit veszek hozzá, egy szkenner, legyen mit prezentálni a nyomtatni valóhoz. Aztán az új évezred egy gyönyörű napján érkezett egy Pinnacle tuner-kártya, tudtam vele videót rögzíteni. Adva lett a következő dolog, a filmvágás. Ebből következett a bevezető videók, animációk hiánya, ebből lett az érdeklődés az After Effects iránt. Alapanyag nélkül azonban elég körülményes bármit is előállítani, lett belőle kiemelt figyelem a 3D modellező programok irányába. Blender-3DsMax-Maya trió után érkeztem meg az XSI, mai nevén Softimage-hez. Imádtam, hogy egy szaros kockából mi mindent lehet készíteni, és még animálhatom is azt. Az animálás azonban idő és gépigényes, olyan gépem pedig sosem lesz, ami egy textúrázott modellt (vagy többet) bármikor kellő gyorsasággal le fog tudni renderelni. Ekkor találtam rá a Unity-re. Kiderült, hogy azokat a modelleket, amiket készítgetek (majd legtöbbször törlök), bármikor tudom exportálni ebbe a játékmotorba, amit aztán valós időben mozgásra is késztethetek. Ehhez jött hozzá az a feltétlen rajongásom a számítógépes játékok iránt, amivel 5 évesen már ronggyá vertem apámat ZX Spektrumon...

Most pedig itt tartok. Nincsenek ambícióim, hogy nagyot dobbantsak bármilyen játékkal, arra vannak sokkal jobban nálam, így inkább csak játszok a végtermékeikkel, de azért jó érzés néha öszerakosgatni pár kockából és gömbből egy használható "játékot" összerakni. Igazi hobbi.

0 Tovább

The Uncanny Fish Hunt - papírmasé horgászik

Azért ezeknek a franciáknak van idejük rendesen. Az Antimateire is francia érdekeltségű, ez pedig tavaly nyerte meg a Unity Award-ot, amit a Unite konferencián osztottak ki még november 12-én. A kissé szürreális hangulatú játékban egy kis kétdimenziós csávóval kell hajókáznunk (ezek a franciák nem tudnak leszállni a 2D-3D keveréséről) és felfedeznünk a dühöngő óceánt, mindeközben kötelező jelleggel horgászni kell, hogy túlélje a mocskos kapitalista rendszert...

Webes verzió sajnos nincs, a demót a fejlesztők weboldaláról lehet letölteni.

0 Tovább

Mi is az a Unity?

Bocs, in medias res volt a start, ideje pár szót ejteni a lényegről.

0 Tovább

unityblog

blogavatar

A Unity a világ legdinamikusabban fejlődő grafikai motorja, http://unity3d.com

Utolsó kommentek