Az FPS, azaz first person shooter napjaink egyik legnépszerűbb játéka, elég csak a Battlefield sorozat, vagy a méltatlanul szétcseszett Call of Duty-ra gondolnunk. Persze a masszív multira kihegyezett játékokon kívül létezik egy rahedli egészen jó sztorival rendelkező gamma, ami rendkívül akciódús játékmenettel és látványvilággal párosul. Na ez az a három dolog, amit nektek kell kitalálni. Minden máshoz ott a Unity. Fps alapok.

A projekthez első körben a következő csomagokra lesz szükség: Character Controller, Terrain Assets. Később úgyis lehetőségünk lesz további csomagokat hozzáadni. A projekt alapállapotban így néz ki:

Ha mégsem így nézne ki, állítsuk át a projektablakokat a Window - Layouts - 2 by 3-ra.

Alap felállásban csak a Kamera (Main Camera) része a projektünknek, egy nagyon alap játékhoz három dolgot kell létrehoznunk: a talajt, egy kis fényt és a karakterünket.

Create TerrainA talaj létrehozására két lehetőségünk van: egy kocka alapú objektumot hozunk létre a GameObject-Create Other - Cube úton, majd széthúzzuk, ezt azonban csak akkor használjuk, ha zárt térben mozog a karakterünk. Helyette inkább a Terrain - Create Terrain-al hozzunk létre egy bazi nagy területet. Ezt a területet később majd gyönyörűen meg tudjuk formázni, de most egyelőre csak méretezzük át (feltéve, hogy túl nagynak érezzük) a Terrain - Set Resolution menüpontban a Terrain Width és Terrain Height paraméterekkel 400x400-ra.

A következő a fény: GameObject - Create Other - Point Light. És lőn világosság, de pozícionáljuk kicsit, mivel a területünk sarkában van alapból. Adjunk neki magasságot, majd a light-hoz tartozó paramétereknél (ami a jobb oldalon található) a Range-t növeljük addig, amíg a fény kellemesen eléri a talajt. Valami lyet kellene látnunk:

Jöhet a lényeg, a karakterünk. Szerencsére a Unity fejlesztői gondoltak ránk és készítettek egy előre lekódolt objektumot, a First Person Controllert. Semmi programozás, csak a Project ablakban a Standard Assets - Character Controller-ből helyeezünk egy First Person Controller példányt a területre. Abban a pillanatban, hogy kihelyezzük, a Controllerben található kamera felülírja az alapértelmezett kamerát, ami látható is a Game ablakban.

Szélsőségesen szólva, kész az első "játszható" fps-ünk, amit kipróbálhatunk a  gomb megnyomásával. A WASD vagy az iránygombokkal mozoghatunk, de az egér érzékenysége magas, ezt a Controller tulajdonságainál a Mouse Look - Sensivity X és Sensivity Y paraméterekkel tudjuk csökkenteni.

Mentsük el a Scene-t akármilyen néven a File - Save Scene, vagy a jól megszokott Ctrl+S billentyűkkel.

A következő dolog a területünk kiszínezése lesz.