Bocs, in medias res volt a start, ideje pár szót ejteni a lényegről.

A Unity egy multiplatform game engine... szóval egy olyan játékokat meghajtó motor, amellyel egyszerre lehet fejleszteni PC-re, Mac-re, iOS-re, Androidra, valamint Wii-re és a next-gen konzolokra (értsd PS3 és Xbox360). Az egyszerű 3D-s logikai játékoktól az autószimulátoron kersztül a brutális grafikával rendelkező akció third person shooter-ig szinte minden platform megtalálható a repertoárban.

Fontos azonban kihangsúlyozni a game engine kifejzést. A Unityban ugyanis nem lehet 3D-s modelleket létrehozni, azok létrehozására mindenképp szükséges egy 3D modellező program, mint az ingyenes Blender, a nagyobb műhelyek pedig Autodesk programokat (3DsMax, Maya, Softimage) használnak (mindhárom rendelkezik 30 napos próbaverzióval). Ezen kívűl a Unity mindennel rendelkezik, ami egy sikeres játékhoz szükséges: fizika, részecske-effektek, fényhatások, textúrázás, hálózatkezelés, szkriptelés... apropó szkriptek. Három féle nyelven tudjuk programozni játékunkat, ezek közül talán a javascript a legnépszerűbb, ezen kívül C#-ban és Booscript-ben bírhatjuk interaktivitásra az objektumokat. Javascript, mint játék programnyelve? Egyáltalán nem lehetetlen, sőt, a Unity-ben ez a preferált nyelv. Persze aki ismeri a JS-et, ne gondolja, hogy Unity-ben ez olyan marha egyszerű, de könnyen hozzás lehet szokni, ráadásul a teljes szkript dokumentáció megtalálható a neten.

A Unity-ben készült játékokat szinte minden platformra ki lehet exportálni, azonban csak a webes, PC-s és Mac-es basic verzió ingyenes. A pro verzióért 1500 dollárt, és minden másik platformra való feljesztéshez még egyenként 1500 dollárt kell lecsengetni. Persze közel se érezzük magunkat átverve, az ingyenes licensz tökéletesen elég arra, hogy szárnyainkat próbálgassuk, egyáltalán megnézzük, mire vagyunk képesek.

Egy kis ízelítő a lehetőségekről, az Island demo. Figyelem, a játék futtatásához, plugin szükséges, amit egy kattintással telepíthetünk, a böngészőt még csak újra sem kell indítani!