Egyáltalán miért készítsünk játékot, vagy játékhoz hasonló alkalmazást? A kérdés adott, nem szükséges. Elmondom az én történetem.
Kezdetben ott volt az első számítógépem. Jól megcsodáltuk a Windows 98-at, de erősebb gép híján nem igazán volt mit vele tenni. Aztán később meegvettük az első nyomtatónkat. Igen, lehetett vele nyomtatni. Logikus lépés volt, hogy a következő dolog, amit veszek hozzá, egy szkenner, legyen mit prezentálni a nyomtatni valóhoz. Aztán az új évezred egy gyönyörű napján érkezett egy Pinnacle tuner-kártya, tudtam vele videót rögzíteni. Adva lett a következő dolog, a filmvágás. Ebből következett a bevezető videók, animációk hiánya, ebből lett az érdeklődés az After Effects iránt. Alapanyag nélkül azonban elég körülményes bármit is előállítani, lett belőle kiemelt figyelem a 3D modellező programok irányába. Blender-3DsMax-Maya trió után érkeztem meg az XSI, mai nevén Softimage-hez. Imádtam, hogy egy szaros kockából mi mindent lehet készíteni, és még animálhatom is azt. Az animálás azonban idő és gépigényes, olyan gépem pedig sosem lesz, ami egy textúrázott modellt (vagy többet) bármikor kellő gyorsasággal le fog tudni renderelni. Ekkor találtam rá a Unity-re. Kiderült, hogy azokat a modelleket, amiket készítgetek (majd legtöbbször törlök), bármikor tudom exportálni ebbe a játékmotorba, amit aztán valós időben mozgásra is késztethetek. Ehhez jött hozzá az a feltétlen rajongásom a számítógépes játékok iránt, amivel 5 évesen már ronggyá vertem apámat ZX Spektrumon...
Most pedig itt tartok. Nincsenek ambícióim, hogy nagyot dobbantsak bármilyen játékkal, arra vannak sokkal jobban nálam, így inkább csak játszok a végtermékeikkel, de azért jó érzés néha öszerakosgatni pár kockából és gömbből egy használható "játékot" összerakni. Igazi hobbi.
Utolsó kommentek