A közelmúlt legütősebb bejelentése kétség kívül a Flash Gaming Summit konferencián történt Los Angeles-ben, mikor is bemutatták a Molehill nevezetű Flash Player-t, ami ugyan még beta állapotban leledzik, azonban hardweresen támogatja a 3D-t. A 3D támogatás azonban még nem rejti magában a 3D engine-t, vagyis a Flash szerkesztőfelülete valószínűleg a régi marad. Erre csapott le azonnal a Unity fejlesztőbrigádja.

Az utóbbi pár hónapban az ingyenes 3D engine mérnök-zsenijei folyamatosan vizsgálják annak lehetőségét, hogy frissen elkészült low-poly-low-budget-es sikerjátékunkat Flash-player-be exportáljuk. Miért is jó ez?

A Unity-t, habár rendkívül dinamikusan nő a népszerűsége, egy plugin-el tudjuk csak futtatni a böngészőnkben, amivel alapvetően nincs probléma, de az emberek nagy része rendszerint fél az új dolgoktól, pláne ha azt telepíteni kell. A flash player is plugin-függő, azonban a világ számítógépeinek 98%-án megtalálható, és ha a jómunkás-számítógép-felhasználó a legújabb verziót használja, akkor az folyamatosan frissíti önmagát. A cél innentől kezdve világos: egy egyszerűbb játék innentől kezdve azonnal játszható a világ minden pontján. A Unity plugin persze nem válik fölöslegessé, mert nagy valószínűséggel csak kompromisszumokkal tudunk Flash 3D-s játékokat készíteni.

Az integráció persze több kérdést is fölvet, kezdve azzal, hogy az Adobe vagy a Unity hogyan fogja lehetővé tenni, hogy a nem Actionscript-el írt szkriptek is megfelelően fussanak, illetve egyáltalán milyen lehetőségeink lesznek Flash player-be való integráláshoz. Arról nem is beszélve, hogy a Flash-export nem fog az ingyenes kategóriába tartozni, ahogy az Android és Iphone export sem.